Sunday, October 24, 2010

Potret Kenangan Bersama Sasterawan Negara (Dato' Anwar Ridhwan)

Potret ini telah mengungkap seribu kenangan yang paling indah buat diriku. Peluang yang tidak ku duga menemui diriku. Hanya dengan satu program, aku diberi peluang untuk bergambar dengan seorang Sasterawan Negara iaitu Dato' Anwar Ridhwan. Peluang keemasan ini tidak dimiliki oleh setiap orang. Walaupun pada hari kejadian, ketika mentari mengukirkan senyumannya, aku ditugaskan untuk menjaga parking untuk Sasterawan Negara ini. Tidak ku duga, dengan hanya menjaga Parking kepada Sasterawan Negara ini, aku dapat bergambar dengannya. Pada hari itu, aku dan rakanku, saudara Safwan Razali yang merasmikan terlebih dahulu upacara berfotografi bersamanya. Ini lah saat yang ku rasa sangat berharga dan indah di dalam hidupku. Sasterawan ini hadir bagi menyempurnakan dan menjadi tetmu khas bagi program bicara karya sastera yang di anjurkan oleh Kelab Pengajian Melayu, UKM pada baru-baru ini. Karyanya dijadikan sebagai media untuk dibicarakan oleh ahli panel pada majlis tersebut. Melalui program ini, ia sebenarnya memberiku satu ruang dan peluang serta kenangan yang palin indah untk aku garapkannya di dalam memori ku buat selamanya.

No comments:

Post a Comment